3.9.09

El Síndic presenta un Codi de bones pràctiques administratives


Arran de les nombroses queixes rebudes amb relació a les dificultats per reclamar i contactar amb determinades companyies prestadores de serveis bàsics, El Síndic ha decidit obrir una actuació d'ofici i analitzar la situació amb detall.
El defensor de les persones entén que la manca d'accessibilitat real pot comportar la conculcació dels drets bàsics dels consumidors.
En el marc d'aquesta actuació, el Síndic investigarà els diversos mitjans d'accés, com ara telèfons, webs, contacte presencial, etc., que ofereixen les empreses Telefónica, Fecsa Endesa, Gas natural, AGBAR i Ferrocarrils de la Generalitat, amb les quals el Síndic té subscrits convenis de col·laboració. Aquest codi pot motivar la publicació de cartes de serveis per part de totes les administracions. D'aquesta manera totes les persones sabrien quins drets tenen i a què es compromet cadascú. La ciutadania adquireix més informació i més qualitat de servei públic, alhora que les administracions millorarien les seves prestacions.
El document ha estat lliurat al president del Parlament, Ernest Benach i a la Generalitat. També es difondrà a la resta d'administracions catalanes.