Fa anys que els amos es queixaven que el soroll no deixava dormir els clientsInforma El Punt
Els amos de l'hostal de la plaça de Cabrils feia molts anys que es queixaven que el soroll de les campanes no deixava dormir els clients. Des de fa tres mesos, els inquilins ja poden descansar tranquils: de mitjanit a sis del matí el campanar no toca ni quarts ni hores. El consistori defensa que s'ha arribat a aquest punt perquè hi ha molts ajuntaments que han perdut la batalla legal perquè s'excedeix el volum de decibels. Ara no es tindrà aquest problema perquè el campanar s'ha espatllat i no funciona.
Els amos de l'hostal de la plaça de Cabrils feia molts anys que es queixaven que el soroll de les campanes no deixava dormir els clients. Des de fa tres mesos, els inquilins ja poden descansar tranquils: de mitjanit a sis del matí el campanar no toca ni quarts ni hores. El consistori defensa que s'ha arribat a aquest punt perquè hi ha molts ajuntaments que han perdut la batalla legal perquè s'excedeix el volum de decibels. Ara no es tindrà aquest problema perquè el campanar s'ha espatllat i no funciona.
Des de les habitacions es veu el campanar de Cabrils. Foto: A.G.
Els propietaris de l'hostal de la Plaça de Cabrils feia anys que estaven molt amoïnats pel seu negoci. L'establiment és just al costat de l'església i el campanar és a tocar de les habitacions dels clients. «Ens hem trobat molts cops que ens han dit que el nostre servei és excel·lent, però que no tornaran perquè no han pogut dormir en tota la nit», explica la propietària, Montse Masiques. Les campanes de l'església de Cabrils són una molèstia pels inquilins d'aquest establiment, que en lloc de veure-ho com una tradició de fa segles ho veuen com una amenaça a l'hora d'agafar el son. La mestressa explica que el tipus de client que s'allotja a l'hostal de la Plaça de Cabrils és gent que busca tranquil·litat. «El lloc és idíl·lic, hem reformat totes les habitacions, però no podem oferir un bon descans als clients», manté Masiques. «Nosaltres el que hem demanat en un principi és que es deixin de tocar els quarts perquè és molt pesat», hi afegeix.
Masiques explica que durant aquests anys «hem tingut pèrdues econòmiques importants». De fet, a l'hostal guarden un bon feix de fulls de reclamacions de clients que es queixen de l'excessiu soroll del campanar. Des de l'hostal, s'explica que abans d'arribar al punt de demanar que s'aturés el so durant la nit, ja s'havia intentat solucionar canviant tots els vidres per uns de dobles. «No va servir de res perquè en segons quines habitacions sembla que trontolli tot», hi afegeix la propietària. També expliquen que no hi ha diferències entre l'estiu i l'hivern, «se sent igual si tens la finestra tancada».
JA NO TOQUEN
Les reclamacions han donat els seus fruits, potser fins i tot més dels esperats. El que ha passat és que el mecanisme del rellotge no permet fer aquesta tria i des de fa tres mesos, de les 12 de la nit a les sis del matí les campanes no sonen ni un sol cop, i segurament fins passat l'estiu no es podrà fer la reparació. Per la seva banda, l'Ajuntament de Cabrils no vol que se'l sancioni econòmicament pel fet de tenir el so de les campanes que supera el nombre permès de decibels. «Ara hi ha una gran sensibilització amb els temes de contaminació acústica i no ens podem arriscar que hi hagi una multa econòmica», assegura l'alcalde, Joaquim Colomer (PSC). Tot i que el campanar és propietat de la parròquia del poble, hi ha un acord amb l'Ajuntament perquè aquest últim es faci càrrec del manteniment.
JA NO TOQUEN
Les reclamacions han donat els seus fruits, potser fins i tot més dels esperats. El que ha passat és que el mecanisme del rellotge no permet fer aquesta tria i des de fa tres mesos, de les 12 de la nit a les sis del matí les campanes no sonen ni un sol cop, i segurament fins passat l'estiu no es podrà fer la reparació. Per la seva banda, l'Ajuntament de Cabrils no vol que se'l sancioni econòmicament pel fet de tenir el so de les campanes que supera el nombre permès de decibels. «Ara hi ha una gran sensibilització amb els temes de contaminació acústica i no ens podem arriscar que hi hagi una multa econòmica», assegura l'alcalde, Joaquim Colomer (PSC). Tot i que el campanar és propietat de la parròquia del poble, hi ha un acord amb l'Ajuntament perquè aquest últim es faci càrrec del manteniment.
De moment, però, no hi haurà cap multa en els propers mesos perquè amb tota seguretat el mecanisme del rellotge no s'haurà pogut arreglar. Quan torni a funcionar, en principi, deixarà de tocar a les nits.
63 comentarios:
.." El lloc és idil.lic però no podem oferir UN BON DESCANS als clients". CLIENTS"...
Quina barra!.
I els preus: també són idil.lics?. Que viuen sols al món aquesta gent?.
Si algú s'instala a un
hostalet situat AL COSTAT D'UN CAMPANAR ja ha de saber qué sentirà.
PATETIC$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
ÉS DE CALAIX, OI??.
M 'agradaria que es pogués aplicar la mateixa mesura en tots els casos, tubs d'escapament fora de la normativa, musica fins a, altes hores de la matinada, i un llarg recorregut fins a complir les Ordenances.És a dir la mateixa mesura a tots les qüestions de Protecció i Contaminació Acústica.
Primer: La plaça de l'Església la volen de parking perque ELS SEUS CLIENTS no tenen lloc per aparcar.
Desprès: que si les campanades fan molt soroll i no poden oferir un bon descans ALS SEUS CLIENTS.
A quina época es creuen que viuen?.
P A T E T I C
És lamentable que deixin de sonar les campanes a la nit per "fer un favor" a un particular.
Aquest ajuntament no fa més que cagar-la.
A uns els fa favors per "no perjudicar el seu negoci" i a d'altres els imposa decisions en contra de la seva voluntat.
09:51
ETS UN MALALT i .
Si s'han espatllat, d'acord.
Però si us plau, que façin com als altres pobles: que instal.lin una maquinària nova que es desconnecta a les nits, com ara es fa a altres pobles, i santes pàsques.
AMÉN.
Volem la plaça de l'esglèsia peatonal!!!!!!!!!!!!!!
PATETIC, simplement PATETIC!
Si algú s'allotja en un hostal al costat d'un campanar ja sap que les campanes sonen. Els pijos que venen a l'hostal no els molesten els cotxes de la ciutat però un campanar no els deixa dormir, va home va!! El campanar hi era abans que tots o sigui que a pringar!
El campanar és un dels encants del poble i si deixa de soanr el perdem.
I sisplau, que l'arreglin ja!!
En referència a la nota publicada per l'aniversari d'aquest bloc: El “Tuets” va néixer amb la voluntat d’informar i crear debat sobre l’actualitat del nostre poble.
El so de les campanes pot ser molest, per als turistes que vénen uns dias però significa en referent del nostre poble, i al final com sempre és el mateix so no ho notes.
Que qualsevol discrepància d'opinió, s'interpreti com la pluralitat , que es mereix, crear debat però sense desqualificacions , grolleres i insultants.
10.32 totalment d'acord,
i jo encara afegiria més: es dona més importància al que volen aquells que venen a passar quatre dies al poble que al que pensin els propis veins
10:13. perquè soc un malalt?
Dig dong ding dong!!.
... .... ... ...!!
( snif)
El Campanar
10:39 Completament d'acord amb el que dius.
Jo visc a prop del camp de futbol i em molesten els crits dels dies de partit... però no per això proposo que es tanqui el camp.
10:45
Quins favors?
Las campanas son un referente para el Pueblo, pero también es cierto que no sería ningún inconveniente para nadie que los cuartos dejaran de sonar entre las 00 y las 06 Hrs.
Yo soy vecino de Cabrils, y he traido personas a dormir a L´Hostal, y es cierto que se han quejado. Cuando alguien viene a dormir a Cabrils, también viene a Cenar o a comer, y a convivir con los vecunos. Consume y deja dinero en favor de los negocios locales, que generan empleo local.
L´Hostal mira por sus intereses, lo cual no deja de ser legítimo, pero también aporta riqueza al pueblo. Creo que es posible combinar tradición con respeto al descanso y preservar los intereses mercantiles de algún negocio tradicional. Por cierto, yo tambien soy partidario de una plaça de L´esglesia PEATONAL al 100% y de para disfrute de todos.
I també faran silenciar el restaurant Can Rin.. i la seva música paranoide de caps de setmna per descans de tots els veïns .. i de tohom ? o com tractaran el tema dels fills de l'Hostal de la plaça? com silenciaran les motos ? abns no podien circular a partir d'una detrminada hora no ? La oligarquia continua i el poble s'esfons en la misèria de la dictadureta del pelotisme...
Les decions d'uns no poden afectar a tot el poble.
Boïcot a L'Hostal !!
L'Ordenança Municipal que regula la contaminació Acústica hauria d'aplicar-se en tots els àmbits. Opinions diverses.
No es tracta de fer el boicot a res ni a ningú. Simplement, tothom ha de complir la llei. És això. companys!
Xavier F.
Deixant a part que el campanar ja fa dies que no funciona (que això ja és una vergonya), no sé per quin motiu l'ajuntament es sotmet a fer el que "Particulars" els hi diuen... Srs de l'ajuntament, si l'hostal ara demana que totes les places de pàrquing de la plaça els hi corresponguin també els hi oferiràn¿? Quan jo vaig a un restaurant estaciono el cotxe i hi vaig caminant... Així no faig esperar ningú al darrera mentre m'aparquen el cotxe... Ningú ha pensat que la gent veïna de la plaça també te dret a aparcar?
N'hi ha per llogar-hi cadires!
Això de l'aparcament no té perdó!!
El tema de les campanes... si els de l'hostal denuncien, guanyaran, i obligaran a apagar les campanes des de les 9 del vespre. Apagant-les des de les 12 sense passar pel jutjat la senyora Aurora es queda contenta i el poble guanya 3 hores. És igual de patetic però comprensible la postura de l'Ajuntament.
MOBILITZEM EL POBLE PER LES CAMPANES!
No n'estic del tot segur, però no hi va haver un acord al Ple segons el qual el campanar no deixaria de sonar a la nit?
De quin dia és el ple al què fas referència?
A veure si puc trobar l'ordre del dia d'aquell ple...
Salutacions
Bé, ja he mirat Ordres de dia i actes de cabrils.cat / ajuntaments / plens municipals ...
Sembla que no hi ha res del campanar.
Al menys des del gener...
Mira, acords... els que vulguis pero això fa tota la sensació que s'ha fet al més pur estil "pantêne". "Por que yo lo digo"
:P
Salut!
Trobo molt justes les reclamacions del Hostal, si haguesin demanat firmes en contra del sorollmolts veins el haguesin ajudat, no es normal que a les nits cada quart i cda hora sonin les campanes, desde le 11 de la nit a les 8 del matí sonen 211 tocs de campana, aixó es contaminació acústica, a més del Hostal hi ha gent gran i nadons que els deu també molestar.
Les tradicions d'un poble no es mentenen per una campana.
Jo soc vei del campanar i n'estic fins els mateixos, ojalà no es pugui arreglar mai mes. Que no vivin al segle XIX !!!!!
Grácies Hostal per deixar-nos dormir tanquils.
Ah! i els que faigin boicot, ells s'ho perden
"POR QUE YO LO DIGO", com tantes altres coses....
per cert, a aquest que li molesten les campanes dir-li que segurament fa poc temps que viu a Cabrils, i som molts els que pensem que el que molesta es que no sonin les campanes.
A més, per als senyors de l'hostal, les campanes ja sonaven abans de que ells obrissin les habitacions....
Ningú diu que no siguin justes les reclamacions...
La qüestió és, la manera de fer. Tú mateix ho has dit... si haguèssin recollit signatures...
Si, si! Amb recollida de signatures hauria sigut més just i "democràtic"... Però com ja he escrit abans, això s'ha fet a la valenta i sense consultar a ningú.
Salut i pàrquing per tothom!
He viscut durant molts anys sota el campanar i, m'he acostumat a sentir les campanes. De fet no les sentia durant la nit i si em desvetllava m'acompanyaven.
Crec que s'ha de resoldre la cuestió i hem de recuperar les campanes. Forman part de la nostre entitat com a poble, com els grills, els galls etc.
Crec que en una anterior legislatura es va aprobar mantenir les campanas.
No hi ha hagut, que jo sàpigui, queixes del veins sobre les campanes excepte, els nou vinguts, que van sentir les campanes cuan van visitar la seva futura casa i els hostes de l'hostal. cuan aquest clients van al pirineu o Andorra paran el soroll del riu que passa per sota de la seva finestra ¿?.
El campanar es mes antic que l'hostal.
La concessió de llicencia tindria que haber estat supeditada al respecte a la realitat de Cabrils.
Pel retorn de les campanas i la plaça de l'esglesia peatonal.
Salut
Totalment d'acord.
Sempre hi han decisicions que son populars per uns i anti populars per uns altres, però es tenen que pendre, com el tancament del carrer Nou, hi ha gent a favor i gent en contre.
En el tema de les campanes, jo entenc que quan tornin a funcionar, com diuen, desprès del estiu, la gent que ara les anyora els hi molestaràn.
Jo fa dies que dormo millor sense elles i no em desperto dos o tres cops per la nit, aixó que fa mes de 60 anys que hi convisc i creia que no em molestaban
Hi ha que respectar la solicitud del Hostal, es un referent pel poble, hi ha moltissima gent que coneix Cabrils gràcies a l'Hostal de la Plaça.
Si los envidiosos volaran en Cabrils no veriamos el cielo.
Que tiene el pueblo contra el Hostal si ha sido, es y será un referente para nuestro pueblo?
Les campanes era i és una manera de comunicar-se es pot incloure aquest assumpte en la xerrada?
Plaça de l´església peatonal, si us plau.
No hi han diners per reparar el rellotge?
Si per pagar plus de productivitat a certs funcionaris?
Tampoc hi han diners per mantindre els vestidors del camp de futbol?
Si no tenim ni piscina!
Amb que s'ho gasta Cabrils?
Com es que Premia de Dalt ho pot fer tot?
Es una vergonya!
Volem la plaça de l'esglèsia peatonal!!!!!!!!!!!!!!
Hi ha gent que no pot dormir sense les campanes...
Aquesta és la realitat!
L'hostal es un referent, cert. Però són els primers que no respecten el poble, per què el poble els hauria de respectar a ells?
Quan ocupen la plaça amb els cotxes dels clients i volem passar-hi amb el nostre cotxe què? Encara et miren malament si reclames que els apartis... Ara pretenen que el campanar es paralitzi per ells i els seus clientets... quan els clients escullen l'hostal ja saben què hi ha, sino... que vagin a un altre lloc!
Quan vas a una gran ciutat de vacances sents el trafic i ningu diu pas que el prohibeixin. Es poden posar vidres aillants a les finestres, millorar les parets... mil sol·lucions.
Proposta:
Tots els carrers del centre del poble de vianants.
Reparar les Campanaas i el seu rellotge.
Complir les ordenances contra el soroll.
Millorar i irecolzar el petit comerç.
Quí es el campaner del poble?,
Uiiiii.....
anònim de les 9'23, "si no els hi agrada que vagin a un altre lloc", així es deteriora un poble, així ens va a Cabrils, segurament es un funcionari que ja l'hi van be les coses sense poca feina, els que tenen un negoci o treballen per guanyarse les garrofes volen que el poble prosperi i no per un cony de campanes la gent deixi de venir com a vosté l'hi agradaria. "el pueblo es mio" parodian una frase de Fraga Iribarne.
Senyor, no es pot dir que la gent no vingui, no ens tanquem en un ghetto cabrilenc.
Si no he leido mal el aticulo de "El Punt", lo que ocurre es lo siguiente :
1. L´Hostal ha solicitado si se pueden anular los cuartos entre las 00 Hrs y las 06 Hrs. Tan solo los cuartos y tan solo en dicha franja horaria, con el objetivo de proteger su negocio. Lo cual no deja de ser una legítima solicitud.
2. El reloj, por motivos desconocidos no funciona en la actualidad, y no podrá ser reparado hasta despues de vacaciones. No se saben los motivos de la avería ni del retraso en arreglarlo, pero NO parexe que sea por falta de recursos económicos municipales.
3. La responsabilidad del mantenimiento del reloj es Municipal, a pesar de ser un bien de la Iglesia. Con tal responsabilidad, y ante la nueva normativa acústica municipal, podría porducirse el contrasentido de que una actividad bajo control municipal (el campanario) no cumple la normativa municipal y puede ser sancionable.
Es cierto que el campanario estaba antes que L´Hostal, y antes que los "nou vinguts" y antes de los que estaban antes... y que todos nos debieramos adaptar al sonido de las campanas, pero siguiendo esta reflexión, también debieramos ir en Carro, comunicarnos a voces, ir descalzos, comer con las manos, etc... No podemos rechazar cualquier cambio simplemente por ser un cambio, sino valorar lo positivo del mismo. A mi me parece razonable la solicitud de que no toquen los cuartos estre las 00 y las 0600, tanto para los locales, como para los "nou vinguts" (que por cierto pagan los mismos impuestos que los locales), como para los visitantes, que deseo sean muchos.
Eso si, me gustaría que la plaça de L´Esglesia fuera PEATONAL, NO pudiera aparcar nadie y se pudiera disfrurar de su emplazamiento.
Un nou vingut de fa 20 anys.
Molt be Campos l'has encertat de ple
L'HOSTAL
El que s'ha de fer és arribar a un acord. No podem pretendre paralitzar el poble perquè molestem els visitants. Evidentment que s'han de cuidar però si venen a Cabrils és perquè els agrada no per modelar-lo al seu gust. NO?
Cal una bona combinació de tradició i modernitat i crec que mantenir el so de les campanes és un tret diferencial de Cabrils que pot ajudar a portar visitants. Sempre busquem coses diferents, no destruim les poques que tenim.
Una bona solució seria que només sonessin les hores entre les 12 i les 6. Em sembla que tothom podria quedar content.
17.56
Con tus argumentos informativos no me has convencido.
Tenemos un pueblo cada dia mas pobre, triste y patético.
Falta de planificación total.
Pronto tambien tendremos" el gran atasco ",cuando los padres de la Olivera y Mas María acompañen a sus hijos al colegio.
En el pueblo las plazas de parking estan pintadas para TODO TERRENOS(continuaran pintando) .
La policía hace guardia para multar quien se sale estas enormes plazas .
¿No hay nada mas importante que hacer?
El comercio cada dia mas muerto..etc etc
Felicidades equipo A
No hay dinero para el fútbol pero podriamos hacer una lista de las los donativos del ayuntamiento a ciertas entidades .
En fin ,se espera un final poco feliz en esta película que estamos viendo.
Visca els comentaris tendenciosos... si senyor!
Deu d'hi dó! ...
10:33 estic completament d'acord amb tu.
No hay dinero para el futbol: Ronaldinho se va a otro club.
Cuanto da el ayuntamiento para el futbol?
A lo mejor tenemos sorpresa y reciben más que cualquier otra asociación.
Dímelo tu 10:33
Segons he sabut el relotge no funciona pr la caiguda d'un llampec.
Durant 40 anys he viscut a Barcelona al costat d'una parroquia que tenia relotge i tocava quarts i hores i a més al migdia tocava l'Ave Maria. Haig de dir al poc temps ens hi haviem acostumat i mai en la comunitat de veins s'havia plantejat aquest problema el que vol dir que el que ens passava a nosaltres no era res raro.
Jo he dormit una nit a l'Hostal, ara fa un any, i la veritat és que res va trontollar i vaig dormir tranquilament.
És veritat que aquesta problemàtica s'està plantejant a molts pobles del Maresme i hi han hagut multes.
>Jo proposaria que un especialista, quan tornés a funcionar el relotge, anes a fer medicions de soroll a les habitacions de l'Hostal i si els decibels superen els permesos per la normativa no tindrem més remei que acceptar-ho.
La plaça de l'esglesia hauria d'estar lliure de cotxes. Som un poble privilegiat amb els aparcaments. Si a l'Hostal i va gent que te problemes per caminar es pot parar a la porta.
El diari El Punt hauria de mirar de informar amb objectivitat i veritat mirant de informar-se. que jo sàpiga, segons m'han informat fons de l'Ajuntament, cap Hostal ha aconsseguit res en aquest moment.
P.R.M
P.R.M.
Molt precís i extens comentari, potser podries enviar una carta al Punt. Explicant els fets perquè matisin, la publicació.
F.M.
EN UN PLE MUNICIPAL DEL 23 DE SETEMBRE DEL 2004, JA ES VA DEBATRE AQUEST TEMA DE CAMPANADES SI CAMPANADES NO EN HORARI NOCTURN, I PER UNANIMITAT ES VA ACORDAR MANTENIR “LA VEU AMIGA DE TOTA LA VIDA” DE LES CAMPANES LES VINT-I-QUATRE HORES DEL DIA TOT L’ANY. L’ALCALDE ERA EL MATEIX D’ARA. QUI VULGUI COMPROVAR L’ACTA D’AQUEST PLE, POT FER-HO, ES UN DOCUMENT PUBLIC PER TANT DE LLIURE CONSULTA.
DAVANT D’AQUEST PRECEDENT TANT CONTUNDENT I DETERMINANT, L’ALCALDE HA ACTUAT “A LA BRAVA”, MENYSPREANT UN ACORD DEMOCRATIC I PLENAMENT VIGENT EN TANT NO N’HI HAGI UN QUE “TOMBI” L’ANTERIOR.
COM MALAURADAMENT ES COSTUM ÚLTIMAMENT, ELS POBRES ADMINISTRATS NO EM TINGUT VEU; VOTEU, VOTEU MALEÏTS
Cosineta el teu parent te cops amagats!
Que m'en dius de les campanes?
I el campanero que opina?
Tothom es amagat
Ja surt be de preu nomes donar diners al futbol pels nostres petits i grans!
Ja que no tenim ni piscina, ni estadi d'esportíu, ni camp de bicicros , ni res de res .....!
Per cert hi ha gent que treballa a l'estiu i pot reparar rellotges!
Fa molt" cutre "arribar a un poble i veure que ni el rellotge del campanar funciona!
Soc resident a Cabrils amb sis anys d'antiguitat, i la meva jornada activa es contraria al de la majoria de treballadors ja que començo a les 22hº i arribo a casa a les 7hº del mati, moment en el que ting per costum pendre alguna cosa d'aliment i tot segit men vaig a dormir; en aquest moment es quant comença el meu martiri, ja que les campanades no em deixen descansar en pau. Ara es arribada per fi la sol·lucio a la meva angoixant situació, hi es que si es cert -com aixi sembla- que la llei es clara en aquest sentit, una simple denuncia silenciara les molestes batallades per sempre mes, ja segons m'he informat, el dret constitucional m'ampara en no permetre discriminacions per quantitat; dit d'una altre manera: la llei es igual per a sis mil persones emprenyades de nit que per a una emprenyada de dia
uuuuuuuuiiiiiiiiii! Que malament anem. Venim a viure a un poble i despres ens molesta el que hi trobem. QUi viu a Barcelona i dorm de dia també el molesta el transit... No fotem ara.
Es com si denunciessim les granotes de les basses o els galls...
Va HOME!!!
tema granotes, galls.... no serà per falta de ganes d'alguns.
I el que és més fort... en certa ocasió, es volia denunciar una persona per una picada d'una abella.
Jo també vull un sac de pinso!
Que lleig!
Mes aviat patètic!
Merceditas
Sant Pol,
Quina hora es??
( retornan al tema de debat, oi?).
Quina pena...
no podem saber l'hora de l'aurora.
Ni la del capvespre ni res de res...
20/7/08 09:10 demana-ho a la protectora, ja saps a qui, no?
Content de dar la campanada?.
Pixes fora de test. Aquí es parlen de les campanes.
O no?.
La questió es aprofitar un espai de diàleg per carregar-se a qui sigui i a més desviànt temes.
p e n o s
histriònica, encara escrius al tuets ?
JO JA NO ENTENC RES, ES PATETIC,
ÒSCAR
Pesaos que estais con el Campanario. Que suba el Mosen y de las horas y los cuartos con un martillo, ya vereis que pronto se cansa. Mejor todavia, que vaya el Serrano, que se apunta a un bombardeo con tal de poner a parir al Gobierno municipal!!!!
Podría la Sra. Avelina voltear las campanas el domingo en Misa Mayor? ME DA UN MORBO... QUE NI TE CUENTO.
Aunque tal como esta el tiempo tendria que tocar el "tentenublo" porziacaso.
Maitines.
Publica un comentari