31.8.09

Les Oficines Mòbils d'Informació al Consumidor de la Diputació, el vuit de setembre visiten Cabrils

Per fer consultes i reclamacions gratuïtament, les Oficines Mòbils d'Informació al Consumidor de la Diputació visitaran durant el setembre 56 localitats de la província. L'objectiu és atendre de forma gratuïta les consultes i reclamacions dels consumidors locals, dins el programa OPIC de l'Àrea de Salut Pública i Consum. Llistat i caldenari de municipis, oficines i inspeccions




Una de les oficines mòbils de protecció al consumidor
Àrea de Salut Pública i Consum
Per la seva banda, sis municipis més, de les comarques del Baix Llobregat (Sant Andreu de la Barca, Corbera de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts), Maresme (El Masnou), i el Vallès Occidental (Badia del Vallès i Sabadell) gaudiran aquest mes de les campanyes d'inspecció de consum, que van des de la inspecció d'establiments de restauració fins als de venda de pa, passant pels tallers de reparació de vehicles o els establiments de neteja tèxtil o els centres de bronzejat.
L'equip tècnic de l'oficina mòbil, coordinat per l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, dóna resposta a les consultes i reclamacions que es fan directament. Igualment, aquest equip dóna resposta immediata a les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor als 198 ajuntaments adherits a aquest servei.

El servei de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets. El servei OPIC el formen tres elements: la Bústia del Consumidor, amb seu a l'ajuntament recull diàriament les consultes dels ciutadans; l'Oficina Mòbil, que la formen les sis unitats mòbils que regularment es desplacen per atendre consultes directament; i un extens catàleg.