8.12.08

El conseller Nadal no tindrà fins d'aquí a un any la proposta d'alternativa a l'N-II

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va informar ahir de l'adjudicació de l'estudi informatiu per dissenyar el traçat de la via que ha de substituir l'actual N-II al Baix Maresme. Amb un pressupost de 539.955 euros, les empreses Transfer Enginyeria i Esteyco han de presentar com a màxim a finals de l'any 2009 una proposta «que ha de servir de base per consensuar el traçat al territori».

La infraestructura ha recorregut fins ara un llarg camí que es va desencallar aquest any amb l'acord signat entre l'Estat i la Generalitat pel qual el primer cedia la titularitat de l'N-II al govern català i aportava 400 milions d'euros per tirar endavant l'obra de la carretera que havia de substituir la nacional. L'objectiu prioritari era convertir l'N-II en la reivindicada via urbana del Maresme.

ELS ALCALDES OPINEN

Per l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), el fet que es comenci a treballar per millorar l'N-II «no deixa de ser una reclamació de fa molt de temps». Tot i això, l'alcalde Premià va alertar que el procés «no pot ser unilateral perquè s'ha de comptar amb el territori a l'hora de prendre decisions», afegeix. L'alcalde de Vilassar de Mar, Joaquim Ferrer (CiU), considera que és positiu que es faci l'estudi. «Hem de saber si realment és necessària la via alternativa», considera l'alcalde. Ferrer destaca que una de les peticions que reclamarà Vilassar de Mar és que es faci un accés a l'autopista a l'altura de Cabrils. «Suportem molt de trànsit al centre del poble», argumenta.

Els alcaldes de la zona han rebut la comunicació amb recel i expectació davant una obra que ha de canviar la fesomia paisatgística del sud de la comarca i, sobretot, el seu model de mobilitat, actualment saturat.
El Punt
Maresme. ERC insisteix en la C-32 gratuïta