30.7.09

CCOO de Cabrils considera que l’externalització no millorarà els serveis municipals

A continuació us adjuntem el comunicat integra que ens han fet arribar des de la delegació de CCOO de Cabrils referent a la política de recursos humans de l’Ajuntament de Cabrils.


1.- EXTERNALITZACIÓ DE SERVEIS MUNICIPALS
Aquesta decisió no millorarà els serveis envers els ciutadans ni serà cap estalvi pel municipi, tot al contrari. També comportarà un empitjorament de les condicions laborals dels treballadors afectats.
L’externalització és la millor fórmula trobada pel Sr. Alcalde i el seu equip de govern per treure’s de sobre representants del personal laboral i treballadors que lluiten pels seus drets i reivindiquen millores laborals.
Havent parlat amb el Sr. Alcalde i com que ja ho tenien tot decidit i preparat, varem presentar una proposta per garantir les condicions laborals actuals dels treballadors perquè si s’arriba a portar a terme, aquests conservin les màximes condicions laborals.
Encara no se’ns ha donat resposta i com que ja estava decidit, sense negociació, es porta l’expedient al ple del 28 de juliol.
S’ha d’agrair al Sr. Alcalde i al seu equip de govern la consideració que tenen envers treballadors que s’han guanyat el seu lloc de treball amb unes oposicions i amb la seva feina del dia a dia.
El Sr. Alcalde ha dit, en més d’una ocasió, que ells, els polítics, estan de pas, i tot estant de pas, i la gran majoria dels regidors del seu equip, ho són per primera vegada, es permeten el luxe de jugar amb els llocs de treball guanyats fa anys i amb les conseqüències que això tindrà sobre els treballadors i les seves famílies.
Molts d’aquests treballadors són veïns del poble de tota la vida, com el Sr. Alcalde.


El portaveu de CCOO del Maresme en una imatge d'arxiu (Font: El Punt)

2.- MODIFICACIÓ PLANTILLA
En aquest ple de juliol es presenta una proposta de modificació de la plantilla.
Sentim repetir-nos tant, però tampoc se’ns ha fet saber res, per la qual cosa no hem pogut dir la nostra ni presentar cap proposta.
És la forma de “no fer” per part de l’Ajuntament doncs des que han arribat al govern no hem pogut participar en cap aprovació de plantilla ni pressupostos.
Això és negociació i informació = 0.
Amb aquesta actitud de l’Ajuntament es produeix un doble perjudici, per una banda l’incompliment de la normativa vigent en matèria de drets d’informació i per l’altra la representació del personal no pot realitzar les seves funcions i en particular el dret de consulta.

3.- INCREMENT DE PARTIDES DE RETRIBUCIONS DEL PERSONAL
En aquest ple de juliol es presenta un expedient de modificació de crèdits per incrementar retribucions, de la qual cosa, com és evident, no en sabem res de res. Ni qui, ni perquè, ni com, ni quan.
S’han fet diferents reivindicacions, de paraula i per escrit, perquè els treballadors que realitzen tasques superiors a la seva categoria, de fa anys, i que no se’ls reconeix, es reconegués.
L’única resposta, de paraula, per part del Sr. Alcalde és que s’ha d’esperar la Valoració de Llocs de Treball. Però queda clar que hi ha altres vies per no esperar la valoració, que és la via directa, la de parentiu i la de l’amiguisme.
Amb aquesta actitud de l’Ajuntament es produeix un doble perjudici, per una banda l’incompliment de la normativa vigent en matèria de drets d’informació i per l’altra la representació del personal no pot realitzar les seves funcions i en particular el dret de consulta.
PD Esperem que tingueu sort i sigueu un dels “afectats”, en aquest cas.



4.- CONTROL HORARI
Si teniu present la nota de RRHH de data 13/3/09, aquesta diu, en el tercer paràgraf literalment: “Recorda que diàriament s’ha de complir amb l’horari de la jornada de treball establert, si excepcionalment algun dia arribes després del teu horari d’entrada, hauràs de recuperar aquests minuts al sortir (per exemple: si un dia arribes a les 8:05, hauràs de sortir a les 15:05). “
Varem intentar aclarir aquesta nota i aquest “excepcionalment” amb RRHH fent-li saber que en un Comunicat Intern d’Alcaldia de data 7/2/08 es va anul·lar el marge horari d’entrada a tots els llocs de treball, o sigui, que tothom havia d’entrar puntualment a l’hora establerta en el seu lloc de treball.
La seva resposta va ser que sí que hi ha marge horari d’entrada i que qui ho establia era el Sr. Alcalde.
Varem demanar-li que el Sr. Alcalde fes un nou comunicat per tots els treballadors doncs no en tenien coneixement.
En resum: - No hi ha marge horari segons el comunicat intern de data 7/2/08.
- Si hi ha marge horari segons RRHH
En canvi en els seu escrit diu “excepcionalment”, com s’entén? Qui i com s’ha establert?

5.- PERMISOS PER VISITA MÈDICA
Cal que sabeu que els que teniu un altre familiar treballant a l’Ajuntament podeu gaudir, conjuntament, del permís per acompanyar a un altre familiar ja que des de RRHH així ho fan o ho han fet.
NOTA FINAL: VISCA LA NEGOCIACIÓ, LA INFORMACIÓ, LA PARTICIPACIÓ .....