29.7.09

Dos nous itineraris a la pàgina web del Parc de la Serralada Litoral

Es tracta dels itineraris que van al castell de Burriac des de Cabrera de Mar i al castell de Burriac des d'Argentona

En ambdós casos es tracta d'itineraris senyalitzats i la informació que es pot consultar consisteix en un mapa, el text descriptiu de com seguir la ruta i dades sobre els elements d'interès naturalista o arqueològic que es poden trobar durant la passejada. Web del Parc de la Serralada Litoral

Al castell de Burriac des de Cabrera de Mar

El castell de Burriac, símbol del municipi de Cabrera, és l'objectiu d'aquest itinerari circular que transcorre també pels contraforts orientals del turó dels Oriols i corona l'estratègic cim del turó de l'Infern.

A més hi ha senyalitzada l'opció d'arribar fins el turó de Montcabrer, on podem gaudir d'una vista panoràmica de tota la costa del Maresme.

Des de la plaça del Poble prenem la pujada de les Monges, on agafem el camí d'Agell, direcció al cementiri de Cabrera. Abans d'arribar-hi, trenquem per un carreró al final del qual hi ha un corriol pel qual ens enfilem muntanya amunt.

En coronar el turó del cementiri, seguim per un camí que voreja la urbanització de Sant Joan de Munt. A la dreta ens queda el veïnat d'Agell i l'alberg de la Torre Ametller. Seguint el camí arribem una pista forestal que prové de la carretera d'Argentona i condueix cap al turó dels Oriols.

Voregem el cim de la pedrera de Can Serra en direcció nord-oest i seguim per un camí que passa per l'esquerra del turó dels Oriols (322 m) i ens condueix al coll de Codera, situat entre aquest cim i el de Burriac. En aquest punt connectem amb la pista que porta al coll de Burriac. La prenem fins al monòlit commemoratiu.

Per pujar al cim de Burriac tenim dues opcions: pujar pel camí rocós que neix en aquest punt o pujar per l'inclinada pista que es va habilitar el 1993 quan es feren les obres de reconstrucció del recinte fortificat i que es troba uns metres abans d'arribar al monolit (vegeu el destacat de l'itinerari 7 sobre la història del turó de Burriac).

El turó de Burriac i la seva història.

Al castell de Burriac des d'Argentona