Fa uns dies, el diari electrònic “Tu ets Cabrils” arribava a la fita de les 1.000 notícies publicades. Més enllà de la simbologia de la xifra, convé destacar el compromís totalment voluntarista dels impulsors d’aquest diari amb la informació local.
En una societat cada vegada més globalitzada, la informació de proximitat esdevé bàsica per no perdre el sentiment de pertinença. Paradoxalment, sabem més coses de la vida d’un actor nord-americà que la del nostre propi veí.
En aquest context, fa gairebé tres anys el “Tu ets Cabrils” va néixer amb la finalitat d’apropar la informació de la vila a la ciutadania. Els impulsors del “Tuets” –que és com es coneix el diari popularment- tenen clara una premissa: la informació és el pas previ a la participació.
Les característiques urbanístiques (nucli urbà petit i moltes urbanitzacions) i la proximitat amb Barcelona han convertit Cabrils en un poble dormitori. A més a més, fins a aquest moment, no hi havia cap mitjà de comunicació que fes de pal de paller de l’actualitat i facilités notícies d’interès pels veïns. En canvi, en els darrers anys, Cabrils només transcendia en els mitjans de comunicació comarcals per episodis negatius; fet que danyava terriblement la imatge pública del municipi.
Així, doncs, el “Tuets” ha ajudat a superar visions reduccionistes de Cabrils, com la de poble “pijo” o la de vodevil polític. Cabrils és més que totxo, ciment i restaurants. I això és el que demostren les més de 1.000 notícies que el “Tuets” ha penjat sobre un poble que aparentment mai és notícia.
Article publicat a Tribuna Maresme.
Francesc Ponsa, periodista.