12.2.09

Possibles irregularitats en el rebut de la llum

Facua va denunciar el passat 28 de gener el cobrament de energia consumida el novembre i desembre al nou preu vigent des de gener.

El consell d'administració de la Comissió Nacional de l'Energia (CNE) ha decidit en la seva reunió 05/02/09, obrir un expedient informatiu dirigit a recollir informació entre les elèctriques, acosta dels seus mètodes de facturació amb el nou rebut mensual.
Consumidors en Acció ha desenvolupat una aplicació amb la qual els usuaris poden verificar si les companyies elèctriques els han cobrat de més en les seves factures. Si fos d'aquesta manera, el simulador també ofereix un informe detallat sobre les irregularitats que s'han produït i la quantitat que els consumidors han de reclamar a la seva companyia. El simulador està disponible en la pàgina web simuladores.facua.org.
Des de novembre de 2008, les elèctriques emeten una factura mensual, però segueixen llegint els comptadors cada dos mesos. Això provoca que la meitat dels rebuts no recullin el consum real, sinó una estimació que es compensa en la següent facturació.

Per això, l'última factura que han rebut milions d'usuaris es basa en una lectura real en la qual s'inclou energia consumida a finals de l'any passat que no es va computar en l'anterior rebut i que ara en part cobren aplicant les noves tarifes, més cares, vigents des de gener.
Facua Consumidors en Acció és una organització no governamental, sense ànim de lucre, dedicada des dels seus orígens, en 1981, a la defensa dels drets dels consumidors.