Segons ha detallat el director de Catalònia Qualitat, Manel Simon, 'un estudi europeu demostra que el consumidor necessita informació quan compra fruita o verdura perquè ha perdut el coneixement de l'origen del producte i la seva estacionalitat que abans es passava de pares a fills'. Segons Simon, 'molts consumidors compren una fruita deixant-se emportar per la vista, la troben bona, els agrada la dolçor, i tornen al supermercat a comprar-ne, però pot ser que si es deixen emportar per la vista en comprin una altra d'igual però que sigui més àcida i no els agradi'.
Per això, Catalònia Qualitat ha creat, juntament amb l'empresa Supsa Supermercats del grup Pujol, propietària de Plusfresc, i amb l'IRTA, una taula pionera d'innovació que des del debat entre productors, distribuïdors i investigador intentarà pal·liar aquestes mancances d'informació a les línies de fruita dels supermercats, i potenciar així una 'recompra' segura, igual que ho podem fer amb qualsevol dels productes encapsats o etiquetats.