4.6.09

El Maresme aposta per guanyar la carrera del turisme familiar

El 80% de les reserves hoteleres d’estiu ja són de famílies amb nens

Reproduim el reportatge publicat al periodico Catalunya.


Un concurs de la BBC elegeix Santa Susanna com a millor destí turístic entre la Costa Brava i Bar- celona ressorgeix amb energies renovades un sector turístic que desisteix de competir amb els grans destins. Es tracta del Maresme, una comarca turística que reneix amb un gir cap al turisme de qualitat i una ferma aposta per l’especialització. En un intent d’esborrar l’estigma de destí de baix cost i de borratxera, els esforços donen els seus fruits i nuclis turístics com per exemple Santa Susanna, que ja han diversificat la seva oferta, es permeten obrir els hotels durant nou mesos, de febrer a novembre.

Santa Susanna, amb 14.000 llits, darrere de potències turístiques com Barcelona, Salou i Lloret, s’ha convertit en el paradigma del nou turisme. La petita població és pionera en la marca de Turisme Familiar, de manera que un 80% de les seves reserves en temporada alta són de famílies amb fills. Per obtenir el distintiu de qualitat «tots els sectors sense excepció han fet un gran esforç de renovació», detalla l’alcalde de Santa Susanna, Josep Monreal, «tals com oferir serveis de guarderia, menús infantils o activitats lúdiques i esportives».

PREMIATS / Una anècdota que prova els èxits obtinguts, «amb el suport de Turisme de Catalunya», recorda Monreal, és que els participants en un programa de màxima audiència de la televisió britànica BBC, Gimme a break, han escollit Catalunya, i en concret Santa Susanna, com el millor destí per passar les vacances en família. En el programa, els espectadors d’entre 8 i 12 anys havien de votar on volien disfrutar les vacances amb els seus pares.

La setmana passada, la família Shaw, que va resultar guanyadora del concurs, va gravar el programa de la BBC al Maresme. Simon, Sandra i els seus fills Mathew, de 13 anys, i Jonathan, d’11, van poder mostrar al públic britànic una divertida jornada al parc Activ Natura de Santa Susanna o la degustació dels plats típics de la gastronomia catalana en una masia. Els va encantar l’escalivada, la truita de pèsols i les mongetes amb botifarra.

El Maresme també aposta per altres especialitzacions, com ara el turisme gastronòmic, l’esportiu o el de congressos. Un clar exemple és la repercussió internacional d’algunes mostres gastronòmiques, com per exemple les jornades de cuina del pèsol, les de la mongeta del ganxet o la fira del maduixot, i més si estan avalades per prestigiosos xefs com Carme Ruscalleda.